Pełna treść polityki prywatności dostępna jest tutaj
Termin obowiązywania gwarancji wynosi 12 miesięcy od dnia odbioru towaru przez Zamawiającego.
1. Warunki gwarancji i reklamacje
Obowiązują krajowe, ustawowe warunki gwarancji z zachowaniem poniższych postanowień:
okres objęty gwarancją rozpoczyna się z dniem przekazania produktu i trwa 12 miesięcy. Roszczenia gwarancyjne będą rozpoznawane oraz usuwane przez Gwaranta niezwłocznie, tj. bez zbędnej zwłoki w sposób uwzględniający rodzaj i zakres zdiagnozowanej oraz wykazanej wady.
1.1 WINTER HOLZTECHNIK GmbH 04 159 Leipzig Druckereistr. 8 ponosi odpowiedzialność z tytułu gwarancji za wszystkie wady materiałowo
-produkcyjne dotyczące dostarczonego towaru, pod warunkiem ich stwierdzenia i uznania stosownym protokołem. WINTER HOLZTECHNIK GmbH uzupełni wszystkie braki i usunie wady na swój koszt.
Reprezentantem WINTER HOLZTECHNIK GmbH 04 159 Leipzig Druckereistr. 8 na terenie POLSKI jest
WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA 64-100 Leszno ul.Narutowicza 49/8A
1.2 Naprawy gwarancyjne są wykonywane całkowicie nieodpłatnie. Odpowiedzialność WINTER HOLZTECHNIK GmbH nie obejmuje kosztów następczych (w tym utraconych korzyści).
1.3 Podstawą roszczeń wynikających z gwarancji jest faktura VAT wystawiona przez WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA oraz zapłata całej kwoty faktury lub nie zaleganie z płatnościami w stosunku do WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA przez Kupującego.
1.4 Gwarancją objęte są wyłącznie towary eksploatowane zgodnie z przeznaczeniem i zainstalowane zgodnie z normami technicznymi z zachowaniem następujący punktów:
– zapoznanie i zachowywanie wytycznych zawartych w instrukcji obsługi
– zapewnienie odpowiednich warunków podczas transportu w przypadku transportu własnego przez Kupującego
– zapewnienie odpowiednich warunków ustawienia oraz miejsca użytkowania obrabiarki (np. temperatura pomieszczenia)
– użytkowanie obrabiarki z odpowiednim odciągiem wiórów
– podłączenie obrabiarki przez uprawnionego elektryka do sieci elektrycznej wyposażonej w odpowiednie zabezpieczenia
– dokonanie przeglądu i konserwacji z zachowaniem terminów zawartych w instrukcji obsługi lub innych pisemnych umowach.
1.5 Odpowiedzialnością z tytułu gwarancji nie są objęte:
– usterki wynikające z niedotrzymania wyznaczonych warunków eksploatacji i ustawienia (fundament pod maszynę, zasilanie elektryczne, zasilanie sprężonym powietrzem, odciąg itd.),
– usterki wynikające z niezgodnego z przeznaczeniem użytkowania lub siły/czynników zewnętrznych i uszkodzeń mechanicznych (zadrapania, wybrzuszenia, skrzywienia itd.),
– zużycie w wyglądzie wynikające z bieżącego użytkowania (np. uszkodzenie lakieru, zadrapania itd.),
– usterki wynikające z niedbalstwa, zniszczenia, spóźnionego sygnalizowania usterek, braku bieżącej konserwacji,
– części zużywające się (np. łożyska, pasy, wrzeciona gwintowane, nakrętki wrzecion, segmenty zębate, koła zębate, łamacze wióra, grzałki, prowadnice liniowe , wały metalowe, itd.),
– elementy z tworzywa sztucznego (np.wały gumowane, uchwyty, zaciski, pokrętła ręczne, naklejki, zatyczki, osłony, worki odciągów, filtry. itd.),
– usterki powstałe na skutek korozji, działania ognia czy wody,
– usterki powstałe na skutek czynników zewnętrznych, tj. zanik jednej fazy, niewłaściwe zabezpieczenie jednostkowe, za wysokie/za niskie napięcie, uderzenie pioruna, przepięcie itd.,
– usterki wynikające z błędnego montażu lub rozruchu przez Kupującego lub osoby trzecie.
– zerwanie plomby gwarancyjnej na elektrycznej skrzynce przyłączeniowej
– precyzji działania, jeżeli obrabiarka nie została uruchomiona przez serwis WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA
– wyklucza się wszelką odpowiedzialność za szkody następcze i transportowe, rozładunkowe.
1.6 Wszelkie naprawy, udoskonalenia i inne zmiany mające wpływ na pracę towaru zakupionego w WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA przeprowadzone bez uprzedniego pisemnego uzgodnienia przez Kupującego nie są objęte odpowiedzialnością z tytułu gwarancji, jak również mogą spowodować utratę gwarancji na inne podzespoły i części towarów.
1.7 Kupujący jest zobowiązany zbadać dostarczone towary w chwili ich wydania przez WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA Wady widoczne i oczywiste Kupujący powinien zgłaszać na piśmie niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 7 dni od wydania towaru, wady niewidoczne należy zgłaszać niezwłocznie po ich wykryciu. Dotyczy to także reklamacji ilościowej oraz dostawy innego towaru niż określono w zamówieniu lub umowie. Data wykrycia wady powinna być udokumentowana. W przypadku spóźnionej reklamacji roszczenia Kupującego z tytułu gwarancji wygasają.
1.8 W przypadku uzasadnionej reklamacji Kupujący jest uprawniony do żądania usunięcia wady. Dla wykonania powyższego obowiązku strony uzgodnią odpowiedni termin, uwzględniający aktualne możliwości handlowe i serwisowe WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA. Kupujący jest zobowiązany do udzielenia pomocy serwisantowi WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA w zakresie prostych prac montażowych, transportowych oraz porządkowych przy usuwaniu wady.
1.9 WINTER HOLZTECHNIK GmbH ma prawo wyboru sposobu usunięcia wady w ramach udzielonej gwarancji (naprawa, wymiana, obniżka ceny), czy wady towaru będą usunięte u Kupującego czy też towar powinien być dostarczony do miejsca wskazanego przez WINTER HOLZTECHNIK GmbH lub WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA na koszt Kupującego.
1.10 Zgłaszanie reklamacji dokonuje się w formie pisemnej, mailowej lub telefonicznej WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA z podaniem numeru obrabiarki oraz dokładnym opisem usterki.
1.11 Odpowiedzialność WINTER HOLZTECHNIK GmbH i WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA z tytułu zawartych umów jest ograniczona wyłącznie do roszczeń określonych w niniejszych WG stosownie do treści przepisów prawa bezwzględnie obowiązującego oraz udzielonej gwarancji, z wyłączeniem roszczeń wynikających z rękojmi.
1.12 Jeżeli pomimo wykrycia wady towaru jest on nadal użytkowany, WINTER HOLZTECHNIK GmbH odpowiada wyłącznie za wadę pierwotną.
1.13 WINTER HOLZTECHNIK GmbH i WINTER HOLZTECHNIK ODDZIAŁ POLSKA zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zamian technicznych służących polepszeniu właściwości towaru.
1.14 Kupujący nie jest uprawniony do roszczeń z tytułu rękojmi za wady fizyczne towaru.
Napisz lub zadzwoń +49 341 461 90 21